Generelle betingelser
1. Kunden skal ved fejlmelding oplyse, om fejlen efter kundens opfattelse er dækket af denne kontrakt. Fejlmelderen skal så vidt muligt, beskrive, hvorledes fejlen optræder samt udføre de afprøvninger og justeringer, som ITGuy anviser telefonisk.
2. Kunden og ITGuy kan i hvert tilfælde vurdere, om servicen kan udføres telefonisk, ved remote support eller om det er nødvendigt at sende en konsulent ud.
3. ITGuy levere ydelser i henhold til denne kontrakt, mandag-torsdag fra 8.00 til 16.30 og til fredag fra 8.00 til 16.00. Undtaget er 1. januar, 5 juni, 24 december, 31. december og helligdage.
4. Parterne har, med mindre skriftlig aftale tillader andet, absolut tavshedspligt, hvad angår oplysninger om interne forhold, aftaler mv. i den anden parts virksomhed. Dog har en part ret til at videregive sådanne oplysninger, hvis parten kan godtgøre, at parten allerede ved indgåelsen af denne kontrakt var i besiddelse af de pågældende oplysninger, eller at oplysningerne efter indgåelsen af nærværende kontrakt er blevet alment kendte og offentlig tilgængelig.
5. Kunden kan ikke overdrage eller sælge rettigheder og forpligtelser til kontrakten til tredjepart medmindre dette er aftalt skriftligt.
6. Nærværende kontrakt indeholder samtlige rettigheder og forpligtelser mellem kunden og ITGuy.
7. Ændringer i eller tilføjelse til kontrakten er kun gyldig, hvis de foreligger skriftlig med begge partners underskrift.
8. Serviceprisen prisreguleres halvårligt i overensstemmelse med ændringer i nettoprisindekset. Ved anskaffelsen eller anskaffelse af udstyr, der er omfattet af den kontrakt, tages eventuelle prisændringer op ved førstkommende møde.
a. Prisen på konsulenttimer reguleres halvårligt efter det generelle prisniveau. Eventuelle prisændringer varsles 3 måneder forinden.
9. Indgår betalingen ikke rettidig, har ITGuy ret til uden påkrav at beregne sig rente af forfaldne beløb. Renterne tilskrives månedligt. Rentesatsen udgår 2% pr. påbegyndt måned. Tilskrevne renter forfalder til betaling på tilskrivningstidspunktet.
10. Manglende betaling fra kunden medfører, at ITGuys forpligtelse i henhold til nærværende kontrakt ophører, indtil betalingen har fundet sted. Betaler kunden ikke forfaldne ydelser senest 7 dage efter modtagelsen af skriftligt påkrav udgør det en væsentlig misligholdelse af denne kontrakt, der giver ITGuy ret til at opsige denne kontrakt uden yderlige varsel.
11. Kunden er så vidt muligt forpligtet til at benytte ITGuys teknikere på det kontrakten omfatter.
12. Kunden er ikke bekendt med fejl eller mangler på installation ved kontraktens underskrivelse. ITGuy er ikke ansvarlig for datatab, fejl i software og hardware.
13. ITGuy ifalder Ikke erstatningsansvar med mindre ITGuy har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed. ITGuy erstatningsansvar er under alle omstændigheder begrænset til et beløb, som ikke kan overstige serviceprisen for de sidste 12 måneder. Har ITGuy ikke leveret service de sidste 12 måneder, er erstatningsansvaret begrænset til 12 gange serviceprisen for den måned hvor den ansvarspådragende handling fandt sted.
ITGuy er alene ansvarlig for direkte skade på ting eller personer efter dansk rets almindelige erstatningsregler og kan ikke drages til ansvar for indirekte skade eller følgevirkninger, drifttab, avancetab, skade på tredjemand eller andet tab.
ITGuy er ikke ansvarlig for skade som tredjemand forvolder kunden, ved at hacke sig ind på kundens udstyr eller på anden måde i forbindelse med at ITGuy udføre remote support eller en anden form for service på kundens udstyr.
14. Kunden kan ikke ophæve denne kontrakt, kræve prisnedslag, kræve erstatning eller gøre anden misligholdelse-beføjelser gældende mod ITGuy, såfremt ITGuy er forhindret i at opfylde kontrakten på grund af force majeure.
Som force majeure anses yderligere beslaglæggelse, arbejdskonflikt, oprør, optøjer, valuta- eller importrestriktioner, naturkatastrofer, mobilisering eller krig.
15. Alle tvister mellem ITGuy og kunden i forbindelse med nærværende kontrakt, herunder tvister om dens forståelse eller om misligholdelse, afgøres endeligt og bindende efter ”Regler for behandling af sager ved Det Danske Voldgiftsinstitut”.
16. ITGuy er berettiget til at indbringe sager om manglende betaling af pengeydelser for de almindelige domstole.
17. Kvaliteten af ITGuys arbejde kan kun bedømmes på antallet af tilfredse kunder. Derfor betragter ITGuy eller kunder som referencekunder. Hvis kunden ikke ønsker at have status som referencekunde, skal dette anføres ved kontraktens indgåelse.
18. Væsentlig misligholdelse, forstås manglende overholdelse af et eller flere af kontraktens punkter, flere på hinanden følgende gange. Hvis kontrakten misligholdes af en af parterne, er den misholdte part forpligtet til skriftligt, inden for 3 måneder, at gøre indsigelse mod dette. Gøres der ikke indsigelse inden for denne frist, kan parten ikke på at senere tidspunkt gøre misligholdelsen gældende overfor den anden part.
1. Kunden skal ved fejlmelding oplyse, om fejlen efter kundens opfattelse er dækket af denne kontrakt. Fejlmelderen skal så vidt muligt, beskrive, hvorledes fejlen optræder samt udføre de afprøvninger og justeringer, som ITGuy anviser telefonisk.
2. Kunden og ITGuy kan i hvert tilfælde vurdere, om servicen kan udføres telefonisk, ved remote support eller om det er nødvendigt at sende en konsulent ud.
3. ITGuy levere ydelser i henhold til denne kontrakt, mandag-torsdag fra 8.00 til 16.30 og til fredag fra 8.00 til 16.00. Undtaget er 1. januar, 5 juni, 24 december, 31. december og helligdage.
4. Parterne har, med mindre skriftlig aftale tillader andet, absolut tavshedspligt, hvad angår oplysninger om interne forhold, aftaler mv. i den anden parts virksomhed. Dog har en part ret til at videregive sådanne oplysninger, hvis parten kan godtgøre, at parten allerede ved indgåelsen af denne kontrakt var i besiddelse af de pågældende oplysninger, eller at oplysningerne efter indgåelsen af nærværende kontrakt er blevet alment kendte og offentlig tilgængelig.
5. Kunden kan ikke overdrage eller sælge rettigheder og forpligtelser til kontrakten til tredjepart medmindre dette er aftalt skriftligt.
6. Nærværende kontrakt indeholder samtlige rettigheder og forpligtelser mellem kunden og ITGuy.
7. Ændringer i eller tilføjelse til kontrakten er kun gyldig, hvis de foreligger skriftlig med begge partners underskrift.
8. Serviceprisen prisreguleres halvårligt i overensstemmelse med ændringer i nettoprisindekset. Ved anskaffelsen eller anskaffelse af udstyr, der er omfattet af den kontrakt, tages eventuelle prisændringer op ved førstkommende møde.
a. Prisen på konsulenttimer reguleres halvårligt efter det generelle prisniveau. Eventuelle prisændringer varsles 3 måneder forinden.
9. Indgår betalingen ikke rettidig, har ITGuy ret til uden påkrav at beregne sig rente af forfaldne beløb. Renterne tilskrives månedligt. Rentesatsen udgår 2% pr. påbegyndt måned. Tilskrevne renter forfalder til betaling på tilskrivningstidspunktet.
10. Manglende betaling fra kunden medfører, at ITGuys forpligtelse i henhold til nærværende kontrakt ophører, indtil betalingen har fundet sted. Betaler kunden ikke forfaldne ydelser senest 7 dage efter modtagelsen af skriftligt påkrav udgør det en væsentlig misligholdelse af denne kontrakt, der giver ITGuy ret til at opsige denne kontrakt uden yderlige varsel.
11. Kunden er så vidt muligt forpligtet til at benytte ITGuys teknikere på det kontrakten omfatter.
12. Kunden er ikke bekendt med fejl eller mangler på installation ved kontraktens underskrivelse. ITGuy er ikke ansvarlig for datatab, fejl i software og hardware.
13. ITGuy ifalder Ikke erstatningsansvar med mindre ITGuy har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed. ITGuy erstatningsansvar er under alle omstændigheder begrænset til et beløb, som ikke kan overstige serviceprisen for de sidste 12 måneder. Har ITGuy ikke leveret service de sidste 12 måneder, er erstatningsansvaret begrænset til 12 gange serviceprisen for den måned hvor den ansvarspådragende handling fandt sted.
ITGuy er alene ansvarlig for direkte skade på ting eller personer efter dansk rets almindelige erstatningsregler og kan ikke drages til ansvar for indirekte skade eller følgevirkninger, drifttab, avancetab, skade på tredjemand eller andet tab.
ITGuy er ikke ansvarlig for skade som tredjemand forvolder kunden, ved at hacke sig ind på kundens udstyr eller på anden måde i forbindelse med at ITGuy udføre remote support eller en anden form for service på kundens udstyr.
14. Kunden kan ikke ophæve denne kontrakt, kræve prisnedslag, kræve erstatning eller gøre anden misligholdelse-beføjelser gældende mod ITGuy, såfremt ITGuy er forhindret i at opfylde kontrakten på grund af force majeure.
Som force majeure anses yderligere beslaglæggelse, arbejdskonflikt, oprør, optøjer, valuta- eller importrestriktioner, naturkatastrofer, mobilisering eller krig.
15. Alle tvister mellem ITGuy og kunden i forbindelse med nærværende kontrakt, herunder tvister om dens forståelse eller om misligholdelse, afgøres endeligt og bindende efter ”Regler for behandling af sager ved Det Danske Voldgiftsinstitut”.
16. ITGuy er berettiget til at indbringe sager om manglende betaling af pengeydelser for de almindelige domstole.
17. Kvaliteten af ITGuys arbejde kan kun bedømmes på antallet af tilfredse kunder. Derfor betragter ITGuy eller kunder som referencekunder. Hvis kunden ikke ønsker at have status som referencekunde, skal dette anføres ved kontraktens indgåelse.
18. Væsentlig misligholdelse, forstås manglende overholdelse af et eller flere af kontraktens punkter, flere på hinanden følgende gange. Hvis kontrakten misligholdes af en af parterne, er den misholdte part forpligtet til skriftligt, inden for 3 måneder, at gøre indsigelse mod dette. Gøres der ikke indsigelse inden for denne frist, kan parten ikke på at senere tidspunkt gøre misligholdelsen gældende overfor den anden part.